Rynek Infrastruktury
Aby uniknąć płacenia za przejazd, ciężarówki wybierają bezpłatne trasy alternatywne. Droga krajowa nr 92 służyła za równoległą trasę do autostrady, za którą nikt nie kazał płacić. Jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna”, na odcinku A1 zarządzanym przez Gdańsk Transport Company ruch samochodów ciężarowych spadł o 70 procent, a na A2 zarządzanej przez AWSA o 50 procent.
Wprowadzenie opłat na większej liczbie kilometrów dróg ma być także rządową strategią na zdobycie większych wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego. Od lipca tego roku do października 2018 roku nowe płatne odcinki wygenerują przychód w wysokości 413 mln zł.
Rozporządzenie ma obowiązywać od 1 lipca 2012 roku, a e-myto pojawi się na tych trasach, które już wcześniej były przeznaczone do objęcia systemem. Opłaty pojawią się na S7 Elbląg – węzeł Pasłęk-Północ, DK-91 od skrzyżowania z S5 w okolicach Świecia do Łysomic, na DK-92 od granicy Konina do Łowicza i na DK-94 od Dąbrowy Górniczej do węzła Modlniczka.